-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31746 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

تجسم عدالت خداوند بر زندگي انسان چگونه است (تفاوت نحوة زندگي انسانها، فقر و بدبختي، رفاه عواملي كه برزندگي انسان مستقيماً تأثير ميگذارند)

روحية بهتر داشتن در زندگي ناشي از دروني شاد و خاطري آرام است و به ميزاني كه از اندوه و حزن در امور دنيا فاصله بگيرد و اعتماد به نفس داشته باشد و اتكال به قدرت لايزال الهي بنمايد روحية برتري خواهد داشت، و اما اين شادي و آرامش خاطر از چه راهي بدست ميآيد بايد گفت:

شادي به تعبير يكي از دانشمندان يك حس دروني است و به مفهوم آرامش، خشنودي، مسرت و آسودگي خاطر است. او همچنين ميگويد: شادي از نگرش به جهان پيرامون ما و باورها و نظريات اساسي ما در خصوص زندگي پديد ميآيد. و گسترش شناخت ما از قادر متعال، مهربان و ياريرسان، در شادي دروني و عميق ما نقش مهمي ايفا ميكند، وقتي به جاي ايمان به افراد و موقعيتهاي بيروني، به معنويت خود و ارتباطمان با قادر متعال ايمان داشته باشيم، تمامي عوامل لازم براي شاد بودن در درون ما مهيا خواهد بود،... (1) بنابراين روحيه با نشاط و شاد را نبايد از امور خارجي زودگذر طلب كرد، واقعيت اين است كه چنين آرامشي از اعتقاد و باور به پروردگاري كه متصف به اسماء و صفات حسني است و رضايت به آنچه او مقدر فرموده بدست ميآيد، چنانچه حضرت امام خميني( در اربعين حديث آوردهاند: روح و راحت را حق تعالي در يقين و رضا قرار داده و حزن و هم را در شك و سخط، و اين بمقتضاي قسط و عدل است. و در جاي ديگر گفتهاند: معلوم است كسي كه توجه قلبش به آخرت باشد به امور دنيا و كارهاي صعب او (كه علت اصلي حزن و اندوه ما همين امر است) در نظرش حقير و سهل شود و اين دنيا را عبورگاه خود و دار التربية خود داند و به هيچيك از سختي و خوشي آن اعتنا نكند. و نيز ميفرمايد: مؤمن خوف و حزني ندارد جزء از مبدأ متعال و مرجع

بنابراين منشاء عدم نشاط در زندگي، عدم تقويت باورهاي اعتقادي و يا تعلق بدنيا است كه هر چه آن ايمان تقويت و اين تعلق كم گردد، زمينه آرامش خاطر و بدست آوردن روحية نشاط در آدمي رونق مييابد.

استاد شجاعي در كتاب مقالات ج 2 آوردهاند:







حزن و اندوه براي دنيا و امور دنيوي از تعلق بدنيا و امور آن سرچشمه ميگيرد، وقتي انسان بدنيا و وسائل آن تعلق قلبي داشت و به آنها اهتمام ورزيد، هر اندازه تعلق وي شديد باشد، به همان اندازه هم و اندوه او در فقدانها و تغييرها و تبديلها شديدتر خواهد بود و بعكس هر چه تعلق وي ضعيف و كم باشد، حزن و اندوه وي هم ضعيف و كم ميباشد و اگر آزاد از تعلق باشد- حزن و اندوه به او راه نخواهد يافت.

در كنار اين اصل مهم بايد سستي و كسالت را از خود دور كرد كه آفتي بس بزرگ و يكي از موانع مهم روحيه نشاط است و اسلام از آدمي خواسته كه همواره با مجاهدت و مراقبت خود را از سستي و كسالت حفظ كند كه امام صادق( فرمودند: الكسل يضر بالدين و الدنيا.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.